Regulamin konkursu na Najpiękniejszą Ozdobę Wielkanocną

Cele konkursu:

  • rozwijanie kreatywności młodzieży
  • ochrona przed zanikaniem tradycji
  • kultywowanie tradycji ludowej
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej
  • rozwijanie zdolności manualnych
  • inspiracja do twórczych poszukiwań nowych form plastycznych
  • rozwijanie wśród młodzieży wrażliwości estetycznej na sztukę plastyczną

Regulamin:

  • Konkurs adresowany jest do uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika
    w Nowym Żmigrodzie
  • Prace powinny być wykonane samodzielnie, techniką dowolną, według upodobań
    i umiejętności uczestnika
  • Każda praca obowiązkowo musi zawierać dane autora – imię, nazwisko, klasę
  • Uczestnik przystępując do konkursu, wyraża zgodę na dokumentowanie jego
    twórczości – rejestrację fotograficzną
  • Prace należy składać u organizatorów konkursu do dnia 10.04.2017r.

Ocena i nagrody:

  • Jury przyzna nagrody.
  • W konkursie przewidziane są nagrody rzeczowe dla trzech pierwszych miejsc oraz wyróżnienia i dyplomy
  • Jury ma prawo przyznania dwóch równorzędnych miejsc i wyróżnień, ma także prawo nie przyznać pierwszego miejsca
  • Ocena jury jest niepodważalna

Kryteria oceny:

  • indywidualny charakter pracy
  • oryginalny pomysł
  • estetyka wykonania pracy
  • ogólny wyraz artystyczny
  • materiał użyty do wykonania pracy
  • zgodność pracy z założeniami konkursu
  • stopień trudności
  • technika wykonania

Organizatorzy:
mgr Beata Zięba
mgr Agnieszka Laskowska-Szucio

Funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego w naszym LO

     W dniu 09.03.2017 roku w Liceum Ogólnokształcącym w Nowym Żmigrodzie
w ramach planu współpracy w 2017 roku, już po raz kolejny gościli funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Jaśle i Komisariatu Policji w Nowym Żmigrodzie. W trakcie zajęć, w których brali udział uczniowie klas o profilu wojskowo-policyjnym żmigrodzkiego liceum, funkcjonariusze wydziału kryminalistyki przeprowadzili szkolenie i czynności poglądowe na miejscu zdarzenia (kradzież z włamaniem). Zebrano ślady daktyloskopijne oraz biologiczne. Indywidualne cechy tych śladów dają nieograniczone  możliwości badawcze. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą liczne pytania ze strony uczniów, na które wyczerpująco odpowiedzieli prelegenci.